Sunday, October 23, 2011

dah takder kerja nak dengki dengan aku ?


again.. me forgetting this diary.. so many sad things happened, which hard for me to forget :(

sememangnya ramai orang dengki kalau tengok kita senang.. especially orang yang memang tak ngam dengan kita.. sebab apa tak ngam? sebabnya aku malas nak ngamkan diri dengan orang yang sememangnya busuk hati kat aku ni dari dulu lagi.. entah apa aku buat kat dia pun tak tahu :( .. dia ni muka lawa, tapi sayang perangai tak berapa nak lawa..

dia ni anggap diri dia kononnya yang terbest, tahu serba serbi, kesayangan ramai org, senang sepanjang masa, banyak duwet boleh bermegah2 beli itu ini .. sedangkan hakikatnya blur dan tak best pun.. hahah.. kalau 'org lama' dia dijadikan favourite, aku tak rasa 'org baru' akan anggap dia begitu.. sebab pandangan mata kasar aku ni, 'org baru' tak sebodoh 'org lama' yang langsung tak tahu perkembangan environment luar.. yang 'org lama' nampak budak tu ajalah yang bagus.. kononnya lah..

aku bukan nak ambik hati sangat dengan perangai dia, yelah bukan dia pun yang bagi aku makan dan tanggung anak2 aku.. tapi masalahnya disebabkan mulut dia yang macam longkang tu telah hampir2 menyekat rezeki aku, dan yang paling latest aku dengar dia dok mengata aku depan orang lain, korang rasa patut kah aku ni diamkan diri.. selamanya??

oh tidak.. i'm not that very kind of person yang baik hati sangat nak diamkan hal ni.. yelah, apa yang aku buat selama ni serba tak kena.. asyiklah dijeling, mencuri dengar apa yang aku perkatakan.. dingata2.. diceritakan merata2.. kononnya aku ni teruk sangat.. padahal dia pun apa kurangnya, lebih teruk dari 2x5 nyah.. jangan ingat kau tu akan senang sepanjang masa.. ingat sikit kau juga akan berada di bawah ya.. cuma masanya cepat dengan lambat je.. haa masa kau susah nanti kau tahulah apa yang telah aku rasa.. barulah kau tahu langit tu tinggi ke rendah..

tapi itulah yang aku kata tadi.. orang tak akan puas hati kalau tengok kita senang..

ingattt.. aku masih lagi simpan bukti yang menunjukkan mulut kau yang sememangnya macam bangkai itue.. menjaja cerita ke sana ke mari tentang aku.. mungkin kau tak tahu yang aku menympannya dan dari mana aku dapat jangan ditanya.. sampai masa nanti akan aku dedahkan.. lihatlah duniaaaa :)

geram aku.. ada lagi manusia yang tak bertamadun dalam dunia serba moden ni.. sedarlah wahai manusia.. Allah tak akan mengubah sesuatu kaum itu selagi kau tidak merubahnya..

Muka ajer lawa.. lawa ker? hahaha lawalah dari aku ni tapi jangan tertipu ye kawan2.. muka dia ajer yang lawa tapi perangainya idakkkk




No comments: