Wednesday, July 15, 2009

Updates of my Aisya & Rafiq



AISYATUL HUSNA

1) dah 3 hari anak dara ku ini kena Hand, Foot and Mouth Disease. Sedih seh, dia dpt kat sekolah, kata cikgu jangkit dr budak yg satu kelas ngan dia. Sekolah dikuarantinkan 2 minggu.. pegi Assunta doktor suh kuarantin kat umah jerk sbb minah ni tak demam.. alhamdulillah cumanya dia akan betul2 cure maybe dlm 2 minggu
2) Minah ni suka lah yg amat pada DURIAN.. huhu kelakar, kecik2 lagi dah suka makan durian. Mama pun tak berapa gemar
3) Dah hampir 6 bulan pegi school, banyak jugak yang dia learn.. nyanyi2 tuh.. pastu alif ba ta sampai lah ya.. abc to z .. kira oklah kan !!
4) Asyik kat mulut sebut nak balik umah NENEK, hari2 sebut.. sbb ramai org kat sana yg boleh melayan kerenah dia.. nak itu ini pun nenek layan..
5) Berat sekarang dah 20kg.. oklah kan. Lagipun anak dara ku itu kecik molek.. macam mamaaa ; )
6) Air kegemaran..? emm sekarang suka sangat minum TEH TARIK.. huhu macam org tua.. mana idaknya hari2 dok minum kat umah achik (babysitter).. so kalau minum kat luar air tu jelah yang dia pandai mintak
7) Seperti yg aku kata tadi, minah ni kecik molek, kurus tinggi macam mama dia.. vitamin dah berbotol2 habis, selera makan pun ok, cuma tak naik sangat.. tak tahu makanan pergi ke mana !
8) Hah.. pagi2 sure nangis dulu sblum nak mandi utk ke sekolah.. "kakak nak tidoooo" .. ayat best dialah tuh
9) The best part, Aisya ku ni still lagi pelat.. huhu.. kat sekolah pun sama, tp mujur cikgu paham apa yang dia cakapkan.


RAFIQ IRFAN

1) Sekarang berat badan dah 16kg.. badan maintain ok.. tak kurus macam kakak
2) Makanan favourite : Sayur kacang panjang/buncis.. so aku kalau nak suh dia laju makan, aku gorenglah kacang buncis nih ngan udang tumis ngan sos tiram.. selera sungguh mamat nih..
3) Hari2 sebut suh antar dia pi school macam kakak.. teringin mamat ni bila hari2 dia dok mengantar Aisya pi school.. nengok kawan2 tu kan !
4) Manja sungguh.. achik babysitter yang ajar dia macam tu.. mana idaknya nama timangan "baby" tu still lekat sampai la ke la nih. Tak boleh ditegur dan dimarah, merajuk le jawabnya
5) Dah pandai bercerita.. kekadang aku balik kerja tu tengah lepak2 depan tv dia citerlah apa yg dia buat kat umah achik hari tuh.
6) Rafiq pun sama macam kakak, still lagi pelat kalau bercakap. Kekadang aku ajuk apa yg dia cakap, tahu pulak maluuu
7) Sekarang aku dah ajar dia makan sendiri, bukan apa dulu aku tak berapa nak bagi dia makan sendiri sbb aku malas nak berkemas lepas tu.. sebab sure bersepah nasik sana sini. Mamat ni pun happy sebab dah lama nak buat sendiri..


(summary of the the story : aku sedeh sebab anak2 ku dah besar.. rasa mcm akan jauh dari diriku.. yelah depa pun akan meningkat dewasa dan sure akan belajar jejauh meninggalkan ku.. huwaaa)

No comments: