Tuesday, July 10, 2012

pertama kalinya... jeng jeng jeng


Buat pertama kalinya aku menderma darah, diulang darah dan bukannya dara (ada lagi ke..huhu siot) perasaan ku masa tu?, semua ada, sakit perut, berdebar, jantung aku ni kalau boleh tercabut dah lama terkeluar ikut mulut aku nih hah..  mujur ada teman waktu tu-Farhan, boleh jugaklah diajak berbual masa nak tunggu turn aku.. dah lama dah aku teringin nak menderma darah ni.. bukan apa, org kata kalau nak naikkan berat badan pergilah menderma darah.. season lepas aku pegi jugak ambik test, tp hampa sbbnya tekanan darah aku rendah waktu tu.. berat badan OK dah, cuma takder rezeki.. Kalau ikutkan aku mmg ada sejarah  tekanan darah rendah, doklah gelap mata.. Ni nak kena mkn kerang lebih nih :)

Berbalik pada citer hari ni, lepas balik dari hantar mek Ecah ke sekolah, aku terus ke Lemans meeting room yang menempatkan team dr PPUM.. berbaris ler katil ngan penderma yg baik hati tu.. berdebar giler :p

Mmmmm... tak sampai pun setengah jam, dan aku cuma derma hanya 200..hahah sikit siot tp adalah dlm satu pain kecik tu.. OK lah kan buat permulaan.. tak terasa pun sbnarnya time nurse cucuk lengan aku masukkan jarum tu, aku ni over je yg lebih.. seram sgt kononnya.. dan tak sampai setengah jam pun.. maka selamatlah darahku yg aku simpan hampir 32 tahun tu aku kuarkan.. 

Harap2 lain kali boleh derma lagi.. aminnn !




No comments: