Monday, June 15, 2009

Weekend @ Maxwell Hill

Huhu.. back dated entry lagik.. sebenarnya aku mmg takder masa nak meng 'update' blog nih.. kerja berlambak.. lagipun kalau kat rumah, mmg takder masa nak menghadap PC lelama dengan adanya anak2 kesayangku tu lagiklah tak jadik kerja !! okey, ni details nya :-


5hb/June - Kami bertolak ke Kuala Kangsar lepas aku balik kerja, punyalah kelam kabut.. dengan tak siap pack barang lagik.. sebenarnya aku ngan hubby ada krisis minggu tuh, actually dah 1 minggu aku tak bertegur dia.. adalah halnya sampai aku merajuk giler ; ( .. ingatkan tak jadik pergi sbb planned nya dari bulan lepas sbb tu aku tak sedia awal2 pack barang.. sekali hari Jumaat lepas lunch tu hubby called tanya nak pergi ke idak.. Aku rasalah kan kalau pompuan lain dah lama dah tak ikut, takpun cabut lari balik umah org tua tp aku ni jenis ada lagi kelembutan, so pujuk lah diri sendiri.. sbb nak harapkan dia.. hempehhhh !!! Lagi satu kami dah janji ngan anak sedara asben tu, so kenalah tunaikan janji walaupun hati tak rasa hepi .. huhu !! Mlm tu kami tido umah kawan asben kat Kuala Kangsar sbb sampai pun dah pukul 11 mlm dan pagi2 esoknya kami bertolak ke Taiping..


6hb/Jun - Kami pergi ke Kg. Ijok, Perak sbb lepas jumpa anak sedara asben kat kenduri rumah bapa sedara dia. Sempat jugak melantak kat kenduri tu.. kebetulan tuan rumah tu mmg kenal dengan asben, so makan ler sekali.. lebih kurang lepas pukul 3 tu baru kami bertolak ke Kg. Ijok, Perak.. aku ingatkan kat Selangor jerk ada Kg. Ijok rupenyer kat Perak pun ader.. huhu best giler kampung nih, rumak mak+ayah angkat si Kamal ni rupanya sebelah ngan ayer terjun.. seronok giler anak2 aku dok berendam.. dengan aku sekalilah.. mlm tu kami buat barbeku.. heheh dengan angin sejuk waterfall lagik, nyaman ler tido mlm tu.. Mlm tu sempat aku mintak air penawar kat makcik tuan rumah tu sbb dia boleh berubat.. Bukan utk aku tp utk anak2 kesayanganku tuh.. nak kurangkan hiper depa.. dan utk ternagkan hati senang belajar.. alhamdulillah tertunai hasrat ku nak amik air penawar nih, bukan aku tak suka anak2 ku hiper cumanya ada org lain yg tak berapa 'gembira' bila anak2 ku melasak..




7hb/Jun - Pagi2 lagi dah bertolak ke destinasi yg dirancangkan, Maxwell Hill.. actually last 4 years kami ah jejak kat bukit tuh, ms tu Aisya baru 5 bulan kot, tp kami tak menginap.. cuma kali nih kami sempat menikmati aingin malam di situ.. takder lah sejuk bagai dikata dan takder sesejuk Fraser Hill.. tp okey lah.. sekadar nak penuhi cuti.. Aktiviti tak semeriah yg disangka cuma biasa2 jerk.. Esoknya 8hb/Jun dlm kol 11am kalu turun sbb anak2 aku sibuk nak naik Duck Boat kat tasek Kuala Kangsar tuh.. kami bertolak sendiri sbb depa ada program lain, masuk Zoo.. kami mals nak join sbb pernah masuk before.. Sempat jugak melayan budak2 dan bergambar di sekitar tasek.. Sonok jugak, sekali sekala kan ; ) Sempat anak2 ku tuh berposing.. Da bertolak balik PJ dlm kol 2ptg tuh.. sampai umah kol 8pm..



No comments: