Tuesday, March 10, 2009

3d 2n @ Fraser Hill





Agenda hujung mingu kami kali ni ke Fraser Hill 3d 2n, sepatutnya 2d 1n jerk tp laki aku penat langsung extend 1 hari lagik.. sedia maklum dengan cuti Maulud Nabi.. Kami 4 beranak memang tak pernah jejak kaki lagi ke tempat ni. Kami bertolak hari Sabtu dlm pukol 2 ptg lepas Zohor. Naper lambat..? Kami pergi 3 kuarga (anak sedara Wan + babysitter depa) maklum ajerlah, tambah pulak kena pi kenduri cukur jambul anak sedara tiri laki aku tu dulu.. Kami terlambat sbb pukol 5 baru boleh naik (sbb jalan naiknya cuma satu hala, so waktu ganjil keta naik dan waktu genap turun plak) ..


Uihhhh mencabar sungguh perjalanan kali ni.. Mana taknyer, aku siap dengan muntah2 punyalah nak sangat ke FH ni.. dengan jalan bengkang bengkok mana taknyer.. tambah pulak dengan diri aku yg ngenggada ni.. Anak2 selamber plak..
Tempat penginapan + makan ..? Fully sponsored by our new ADO of Kuala Kubu Baru kot (kalau aku silap sori ekk) .. sapa lagi kalau tak Kamal Husni (anak sedara laki aku ler).. dia ada rumah opis kat FH ni.. luas sungguh.. tak silap aku ada 14 bilik dlm banglo nih.. sejuk tak usah kiralah.. (ala2 Genting Highland tempat nih).. FYI, banglo nih asalnya dr British dulu, tu yg kalau korang tengok bangunan banglo ni stail lama. Dan ada penjaga kat banglo nih yg uruskan kebersihan dan juga bilik2 kat sini. Completed dengan perabot, katil, dapur, tempat makan etc.


Kami sempat buat barbeku lagi mlm tuh.. alah, suka2 .. anak2 aku yg hepi abis.. bukan ingat sejuk depa2 nih.. ligat mengalahkan org dewasa.. aku yg penat udahnya.. Hari ke-2 tuh kami round satu FH, walaupun tak byk tempat yg kami boleh jengah tak mcm Cameron Highland, tp oklah.. sempat jugaklah kami pi berkelah kat Air Terjun Jeriau.. kat kaki bukit FH nih.. bakar membakar lagi.. abiskan stock semalam.

Depa 2 kuarga tu balik ptg tu jugak dan sempat ke Genting Highland sbb esoknya ayahnya si Fatiah nak antar nenek balik ke Muar, tinggallah kami 4 beranak. Sempat lagik kami round satu FH, siap pergi ke FH Smoke House bergambar sakanlah anak2 aku tuh, puas main.. esoknya kami dah nak balik.. yg best tu time turun aku 2 kali muntah, cukupkan syarat hehehe.. ish buat malu jerk minah nih !!!



2 comments:

syafiqah said...

bez nyerrr!!
pndai lak bdak 2owg 2 posing,,
dowg x sejuk ke ha?
adk tgop mcm sejuk gler FH ni,,
huhuuuu....

noor jehan said...

Laaa... tak tau lagi kaaaa... tengoklah anak sapaaa !!!