Thursday, March 19, 2009

Ishhhh.. pening..pening !!

Rumah yg hubby aku beli kat Kemaman tu sebenarnya dah ada org yg setuju nak beli.. pembeli dah janji dari Dec 2008 lagi.. tapi sampailah ke la nih belum settle2 lagi dari bank.. Geram sungguh.. Aku sebenarnya dah malas nak pikir bayar ansurans rumah tu lagi.. Yelah.. maunya tak malas, sebabnya haku ni hah yg membayornya.. kenapa haku yanag membayarnya..? Sebab laki kesayangan aku tu malas nak menanggung.. Sedaplah dia.. haku jugak yang pening !!

Memanglah sekarang ni budak yg janji nak beli jadi penyewa rumah tu, so kuranglah sikit yang aku kena bayar kat bank.. Tapinya, aku dah penat dok memikir bila lah nak settle benda alah nih.. Dahlah 10% depositnya belum aku dapat.. entah bila lah nak dapat haku pun tak tahulah..

Aku rasalah kan, kalau depa-depa ni buat kerja bersungguh lama dah kes rumah aku tu selesai.. Ada tak di antara korang yang pernah jual / beli rumah 2nd nih..?? Lama tak time process dia..?? Ini bila aku tanya barulah nak update pastu siap kata maybe 2/3 bulan lagi.. masalah banklah, lawyerlah.. ntah apa-apa lagi..!!

No comments: