Monday, January 19, 2009

Anak2 ku yang demam....

Sbnarnya anak2 aku tu demam sejak 1st day Aisya to school (to be specific - 5hb Jan).. on off demam.. yg jadik gitu sbbnya budak2 tu alahai.. susah sungguh nak makan ubat.. sungguh2.. sampai ada kala tu siap bg makan ubat kat dlm bilik mandi.. Kenapa..? Yelah tak ke naya kalau depa muntah !! .. Sure korang pelik, kenapa sampai dua2 sekai demam kan..? Sbb depa ni mmg close, ke mana kakak, kat situ jugak lah adik.. So tak heran kenapa depa ni boleh demam dlm masa yg sama.

Bukannya nak makan pujuk pun budak2 ni.. nak jadikan cerita hari Jumaat lepas aku terpaksa amik EL, sbbnya mlm tu suhu Rafiq & Aisya mendadak naik (mcm kembar plak) Sbnarnya ptg Khamis tu kami dah ke klinik Mediveron utk amik ubat demam, tp kalau tak mkn tak kebah jugak kan?? Doktor kata kalau esok (Jumaat) tak kurang suhu demam depa, dtg balik utk ambik surat ke hospital for further check-up.. (So Aisya ponteng ler school hari tu) Tp pagi nya tu Abg Kamal (abg ipar aku) suh mkn ubat Homopathy dia, (dia mmg tak percaya ubat2 hospital/klinik ni) so tak jadik ler aku ke hopital hari tu.. lepas Aisya & Rafiq dipaksa mkn, kebah ler sikit.. Tapi naluri hati ibu ni still tak sedap, yelah skarang kan mcm2 penyakit melanda Malaysia ni, dengan nyamuk yg mg byk kat umah mak mertua aku ni.. uihhhh hati manalah yg tak bimbang..

Achik babysitter aku doklah call tanya budak2 tu dah pegi hospital ke belum.. Tapi pagi ni Aisya nampak ok, tp biasalah pagi2 nak mandi tu.. huwaaaa melalak dulu.. (anak mama !!!)

No comments: